Direktlänk till inlägg 3 februari 2008

Kalas.....hjälp!!!

Av camilla - 3 februari 2008 12:45

Vi ska på kalas idag och jag grämer ihjäl mig....jag vill inte!

Allt kommer ju att spricka,vet inte vad vi får att äta men antagligen blir det smörgåstårta,hur många points är en liten bit igentligen? Har för mig att det är ca10-15 p eller?

Då går ju alla mina points åt ju,,,,*gråter*


Men jag har förberett med o-points soppa som jag ska äta innan och så har jag varit på promenad i 1 h.

Men det retar ihäl mig dessa kalas med tanke på att jag verkligen har kommit igång så himla bra nu....=)

Håller till och med p på helgen.

Men jag kommer inte ta någon tårta till kaffet!

Ja vi får se hur det går .......kommer tillbaka och rapporterar hur det gick....=)

Nu blir det dusch och soppa.

 
 
Louice

Louice

3 februari 2008 17:19

Nu kommer jag låta präktig! :)
Men detta är ju en del av livet, kalas, storhelger, födelsedagar osv.
Det är nått man måste acceptera att det kommer och försöka lära sej att hantera det på bästa sätt.
Det är inte realistiskt att undvika det men vi kan göra det så bra som möjligt.
Hur ofta går du på kalas el middagar el dyl? Det kanske inte händer varje vecka, ens varej månad o då är det faktiskt ingen panik. Du kan unna dej av "kalasmaten" o det gör inget i långa loppet att pointsen går iväg nån dag.
Bestäm dej kanske för att det är ok att äta dubbelt m points en sån dag. Då är det ändå du som har kontrollen, du kontrollerar hur många points du får äta över dessa enstaka ggr.

Sen så visst kan du tillfälligt öka på vågen dagen efter men det beror inte på att du ökat i fettvikt utan att kroppens glykogenlager ökar då man äter lite mer än man gjort innan + lite extra mat i tarmarna. Det försvinner på några dar.
Så man ska alltså aldrig väga sej efter en "ätardag"" :)

Pepp pepp!

http://alni.wordpress.com

 
Angel

Angel

3 februari 2008 17:25

Du har förberett dig som du säger och ätit en noll-points soppa till lunch och det är ju jättebra. Då minskar du på skadan. Sedan är ju bara att tänka på vad man tar på kalaset. Välj det som är magrast och om alternativ inte finns ta då bara mindre portioner. Men detta vet du, det låter som om du är redo för kalaset och att det kommer att gå galant.
Kramar Angel

http://angelwings.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av camilla - 20 juli 2008 15:00

Av camilla - 20 juli 2008 14:34

Av camilla - 20 juli 2008 13:02

Av camilla - 15 juli 2008 19:21

Av camilla - 15 juli 2008 12:41

Ovido - Quiz & Flashcards