Alla inlägg den 29 januari 2008

Av camilla - 29 januari 2008 23:00

Jaha jag vaknade till liv strax efter 10.30,och gjorde ingenting.

Tänkte jag skulle gå en lång promenad med hunden men inte ens det orkade jag...=(

Satt framför datorn och glodde.

Sparkade i gång mig själv efetr en stund och cyklade ner till affären och handlade till maten,gjorde den och sen kom barna hem.

Hjälp med lite läxläsning och sen var det dax för fotbollsträning.

Passade då på att ringa U för att gå en promenad i spåret....Skönt!! Att få röra på sig lite.

Sen hem och så var det dags för kvällsbestyren.

Åt själva jag och C,kollade på en film och sen blev det sängen. Natti natt

Av camilla - 29 januari 2008 16:47

Måste bara dela med mig av ett supersmarrigt recept.

Frusen vaniljvisp med krossad Dajm!!! 1,5 point/st

1 pkt vaniljvisp max 12% 9 points
1 dubbel dajm 7,5 points

Vispa vaniljvispen så den blir fluffig.
Krossa dajmen till smulor och blanda i vaniljvispen.
Portionera ut smetern i 12 st aluminiumformar (bakformar)
Ställ in i frysen ett par timmar minst.

Ät och njut

Av camilla - 29 januari 2008 12:22

Frukost:  yoghurt,bröd,mjukost,skinka,paprika=2,5p
Mellis:
Lunch:Pasta och kycklinggratäng=7,5p
Mellis:Äppel
Middag:Varma mackor m kyckling&mozzarellaost=6p
Mellis:Några bitar Läkerol+VV karameller(de nya med nötkräm i...mmm)

Dagliga points: 21p

Använda points:16p
Aktiveringspoints:2
Aktiverings+sparade+dagliga points:24,5
Sparade points:1,5p

Av camilla - 29 januari 2008 11:57

PASTA O KYCKLNGGRATÄNG
4 portioner
7,5 Points/port om man räknar valfri mängd vanlig pasta

Pasta kokt
4 kycklingfiléer
1 pkt stekt avrunnen bacon

Stek baconet o låt rinna av på hushållspapper
Dela kycklingen och bryn den.
Lägg detta i en ungsfast form, lägg kokt pasta ovanpå.

Sås:
1 msk smör
3 msk vetemjöl
1 dl matlagningsgrädde max 7 %
2 dl mellan el lättmjölk
3-4 dl hönsbuljong
2-3 tsk curry
salt, peppar.

Gratinering:
1 dl riven ost m smak

Smält smöret, fräs curryn
Tillsätt mjölet, sedan vätskan o kryddor
Slå såsen över pastan o kyklingen, strö över osten.
Gratinera i ugn i 200 grader i 20 min.

Ett litet tips kan vara att tillsätta nån grönsak, tex paprika. I orginalreceptet finns det inte men det gör man ju som man vill


Källa: http://www.alni.wordpress.com/

Tackar för receptet...=)

Av camilla - 29 januari 2008 08:10

Är så trött idag....usch!Jag orkade inte ens gå upp och skicka barna till skolan,det fick C göra. Tack älskling...=)Men jag släpade mig upp nu och hann säga hej då till äldsta pojken ialle fall.Tar en kopp kaffe och skriver en rad här,men nu ska jag hoppa i bingen en stund till...=)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards